4. Sixpackdieet voor de fanatieke fitnesser

4. Het sixpackdieet

Met dit sixpackdieet zijn ontzettend veel goede resultaten behaald. Dit sixpackdieet kun je in de Sport & Lifestyle app eenvoudig qua voeding en producten aanpassen naar eigen wens. In onze app vind je voeding, diëten en nog veel meer.

Voldoende vocht is essentieel

Vocht is essentieel voor het spoelen van de lymfe, de nieren en het afvoeren van afvalstoffen welke zijn vrijgekomen uit het verbrande vet.

  • Vrouwen moeten overdag minimaal 2,5 liter water drinken.
  • Mannen moeten overdag minimaal 3 liter water drinken.

Koffie en thee (het beste is kruidenthee) mogen hieraan toegevoegd worden, zonder suiker of melk.


Sixpackdieet voor de fanatieke fitnesser

07:30   75 gram zevengranenontbijt of Brinta met 1 schep a 30 gram whey eiwit met water.

10:00   3 volkoren boterhammen met kip, rookvlees of rosbief, 1 ei zonder dooier en 1 appel.

12:30   4 boterhammen met kip, rookvlees of rosbief.

15:00   1 boterham met beleg (zie boven)

17:00   100 gram ongekookte rijst, pasta of 175 gram aardappelen, 150 gram rauwkost of gekookte/gestoomde groenten, 3 eieren zonder dooier, 100 gram kipfilet of koolvis (gekookt, gegrild of gebakken in een beetje kokosvet.

Na de training 1 appel.

21:00   25 gram zevengranen of Brinta met 1 schep a 30 gram whey eiwit met water

Bij iedere maaltijd 1 groot glas water drinken. Koffie en thee zonder suiker mogen de hele dag gedronken worden. Maximaal 2 glazen light frisdrank per dag.

Dit dieet bevat het volgende:
146 gram eiwit
237 gram koolhydraten
26 gram vet

In totaal zijn dit 2185 calorieën.


De Sport & Lifestyle app

Met onze Sport & Lifestyle app kun je op ieder moment van de dag zien hoe het er voor staat. Je kunt precies zien hoeveel calorieën, koolhydraten, eiwitten en vetten je hebt ingenomen en nog mag hebben.

Met dit dieet zul je vet verliezen en spiermassa behouden. Hierdoor wordt een sixpack mogelijk. Met dit dieet kun je zelfs 1 junkdag per week inlassen. Het proces kan versneld worden door extra cardiotraining te doen. Dit kan 2 tot 4 keer per week, 20 tot maximaal 30 minuten na de training.

Dit dieet is gebaseerd op de mannelijke sporter. Vrouwen mogen ’s ochtends 60 gram Brinta, om 10:00 en 12:00 1 boterham minder en om 17:00 25 gram rijst en 25 gram vlees minder.

Is een vetpercentage van 8 tot 10 procent bereikt, dan kun je de voeding opvoeren met 1 boterham en 10 gram Brinta extra. Wanneer je na een week weer de voeding opvoert, zul je versteld staan hoeveel je kunt eten zonder in vet aan te komen.

Op deze manier leer je jouw lichaam kennen en zul je zien met hoeveel calorieën je het vetpercentage van 10 procent (mannen) en 20 procent (vrouwen) kunt vasthouden. Mocht je toch aankomen, dan kunt je weer een boterham en 10 gram Brinta uit het menu schrappen. Mensen rond de 100 kilo mogen iets meer eiwit eten, namelijk +/- 2 gram per kilo lichaamsgewicht.


Vitaalstoffen toevoegen aan het dieet

Vitaalstoffen kunnen bij ieder voedingspatroon van belang zijn.

Whey shake
Multi Vitamine
ZMA
Omega 3
Eventueel Fatburner en L-carnitine voor extra vetverbranding.

Voor meer uitleg en gebruik vitaalstoffen verwijzen we u graag door naar onze Lifestyle Nutrition webshop.